Konvertér dine besøgende til betalende kunder med webshop markedsføring

Som webshop ejer er det vigtigt at forstå, hvilken altafgørende betydning god markedsføring har for en webshop. God markedsføring kommer hele vejen omkring de forskellige relevante og effektive marketingdiscipliner med særligt henblik på webshops.

Uden besøgende på en webshop, får den ikke solgt noget. Det siger sig selv og er hele omdrejningspunktet for at få succes med en webshop at der kommer trafik til den. Derudover skal man så også få de besøgende, der kommer til at konvertere – det er en kunst i sig selv, og endnu en disciplin indenfor webshop markedsføring. Når den besøgende så er konverteret og blevet til en kunde, skal man så vidt muligt forsøge at fastholde kunden, og få den til at blive ved med at vende tilbage til shoppen og foretage køb.

 

Webshop markedsføring – hvad er det?

Webshop markedsføring har som nævnt til hensigt at få så mange besøgende som muligt ind på webshoppen, konvertere dem og derefter fastholde dem som tilbagevendende kunder.

Derfor kombineres følgende forskellige marketing discipliner:

  • Annoncering
  • Webshop SEO
  • Webshop optimering
  • Nyhedsbrev

 

Annoncering

Med annoncering i Google på sociale medier såsom Facebook, Instagram, Pinterest osv. samt diverse annonceringsnetværk, betaler man for at få relevant målrettet trafik ind på sin webshop. Det er særdeles effektivt og det fungerer rigtig godt, og er derfor et must for enhver webshop at benytte sig af.

 

Webshop SEO

En anden effektiv metode til at få besøgende ind på sin webshop er via. søgemaskineoptimering, som sørger for at shoppen får en løbende strøm af besøgende. Dette er noget, man som webshopejer gør klogt i at anvende som strategi for at opnå bedre synlighed i Google og dermed løbende få mere og mere trafik.

 

Webshop optimering

Når de mange besøgende lander på din webshop, er det vigtigt at shoppen er optimeret til at få konverteret så mange af de besøgende som overhovedet muligt.

Her kan man med fordel gøre brug af webshop optimering.

Her optimerer man webshoppen på en række områder, der vil have den indvirkning at den besøgende får en så god brugeroplevelse som muligt.

Fokus skal her især være på:

  • Hastighed
  • Struktur
  • Navigation
  • Betalingsproces

Hvis der er styr på disse ting, så det bliver nemt at finde rundt, så god en oplevelse for den besøgende som muligt, samt nemt og ubesværligt at betale, så vil det have en positiv virkning på konverteringsraten.

 

SKAL DU HAVE HJÆLP MED DIN WEBSHOP MARKEDSFØRING?

Selv at skulle stå for alle de forskellige aspekter af markedsføringen af sin webshop kan være kompliceret og virke uoverskueligt. Derfor anbefales det at få assistance fra en SEO konsulent, som vil kunne vejlede indenfor alle de forskellige områder, og har den fornødne erfaring til at pege på konkrete ting, der bør kigges ind i for at den specifikke webshop får den mest optimale og relevante markedsføring.