De mange discipliner inden for online marketing

Det er én ting at have en flot hjemmeside, hvor det er muligt for dig at sælge ud af din viden, dine ydelser eller dine produkter. Noget andet er at have en hjemmeside, der rent faktisk virker og giver dig de kunder og konverteringer, som du drømmer om.

Når først du har fået din hjemmeside, begynder således et andet arbejde. Og det er det, der har med online marketing at gøre. Og her er der rigtig mange forskellige discipliner, som du kan gribe fat i.

Hav styr på brugervenlighed, SEO og hastighed

Det er ikke sikkert, at alle er relevante for dig, og det kan være, at du skal gøre brug af en helt speciel kombination af de mange discipliner for at opnå det set up, der fører dig mod en sikker online succes.

Dog er der nogle få discipliner, der altid viser sig at have en meget stor effekt på tværs af både brancher og virksomhedsstørrelser. Her er der er tale om brugervenlighed, SEO eller søgemaskineoptimering og hastighed og optimering af denne. Det er således nogle faktorer, som du bør have styr på – og det beviser, at din marketing heller ikke kan stå alene, idet der er behov for en samlet indsats. Heldigvis kan du få hjælp til det hele hos et webbureau.

Gode tests kan betyde et hurtigere site

For det første skal du sørge for at din hjemmeside er intuitiv at finde rundt på. Det vil sige, at brugervenligheden skal være i top, så det ikke kun er dig som ejer, der synes om siden, men så den rent faktisk også er let at gøre brug af. Er den for kompliceret eller besværlig at have med at gøre, kan du miste mange potentielle kunder til dine konkurrenter. Særligt bør du derfor lade andre teste dit site og tage imod konstruktiv kritik. Og det kan være en fordel at gøre brug af metoder inden for både splittests og konverteringsoptimering.

Det er også sådanne indsatser, der kan vise sig at være givende for hastigheden på sitet – idet ingen gider at vente.

Få en god placering i de online søgemaskiner

Og så skal du have styr på SEO. Her er der nemlig tale om din mulighed for at få en god rangering i de online søgemaskiner. Og som vi alle ved, så er det kun de første sider og de øverste hits, der får den store opmærksomhed i blandt andet Google.